Aktuelt

 

Nyhedsbrev

Kultur- og fritidsforvaltningen samler nyheder og frister til foreninger ca. 1. gang om måneden. 

Kommende frister

01.06.24

  • 00:00-00:00 Frist for at indsende den årlige dokumentation

    Senest den 1. juni skal alle foreninger – hvert år - indsende 4 foreningsdokumenter til godkendelse af Kultur- og fritidsforvaltningen.

    Dokumenterne er et lovkrav og skal årligt dokumentere, at foreningsaktiviteten er demokratisk og almennyttig opbygget, som jf. Folkeoplysningsloven åbner for muligheden for at få anvist offentlige faciliteter og modtage tilskud.

    Læs mere her 

Der er en god grund til at alle foreninger har fået mail fra Det Centrale Foreningsregister

30.11.2018

Der er måske nogle af jer, der ikke er en idrætsforening, og som undrer jer over at få denne mail, som er rettet til foreninger i Danmarks Idrætsforbund og DGI. Det har desværre ikke været muligt at få ændret forsiden, således at det tydeligt fremgår, at alle Furesø Kommunes foreninger registreres i samme skema.

Furesø Kommune har besluttet at gøre registreringen så enkel som mulig for alle, og har derfor indgået aftale med CFR om, at de sørger for alle indberetninger på www.medlemstal.dk, så I kun skal udfylde et enkelt skema.

Der er ingen ændringer i forhold til de tidligere år, men der er måske nye foreninger og nye kontaktpersoner.

Selvom jeres forening ikke er en idrætsforening, skal I alligevel udfylde skemaet så godt som det er muligt. mange af jer registrerer ikke medlemmerne på køn eller alder, så I skal blot udfylde tallene med jeres bedste bud på sammensætningen.

Furesø Kommune har tilføjet nogle ekstra spørgsmål, som er målrettet foreninger, der ikke har idræt som primær aktivitet.

I er meget velkomne til at kontakte os på tlf. 72 35 47 30 eller på mail fritid@furesoe.dk , hvis I har spørgsmål til skemaet.