Aktuelt

 

Nyhedsbrev

Kultur- og fritidsforvaltningen samler nyheder og frister til foreninger ca. 1. gang om måneden. 

Kommende frister

06.04.24

  • 09:30-15:30 Kursus i førstehjælp (KAI-kursus)
    Multisalen, Furesø Rådhus, Stiager 2, 3500 Værløse

    Indhold: 

    Vekselvirkninger mellem teori og praktiske øvelser. Kurset tager udgangspunkt i de ulykker, som man kan blive udsat for under idrætsudøvelse og som generelt kan opstå grundet pludselig sygdom, hjertestop med videre. 

    Udbytte: 

    Formålet med dette 6-timers kursus i førstehjælp er, at deltagerne tilegner sig færdigheder, således at de er i stand til at holde liv i/genoplive personer i de vigtige minutter lige efter en ulykke eller pludselig opstået sygdom, indtil læge eller redningspersonale overtager ansvaret. 

    OBS! Kørekortdelen indgår ikke i kurset. 

    Bemærkninger: 

    Der indgår øvelser, som skal udføres på gulvet. Medtag derfor tæppe/håndklæde samt træningstøj. 

    Målgruppe: 

    Trænere, instruktører, ledere, idrætsudøvere og forældre. 

    Forplejning: 

    Der vil blive budt på kaffe og te, frokost samt sodavand. 

    Tilmeldingsfrist: 

    Senest 8 dage før afholdelse. Minimum 8 deltagere, og max 20 deltagere.    

     

    Læs mere, og tilmeld dig her

01.06.24

  • 00:00-00:00 Frist for at indsende den årlige dokumentation

    Senest den 1. juni skal alle foreninger – hvert år - indsende 4 foreningsdokumenter til godkendelse af Kultur- og fritidsforvaltningen.

    Dokumenterne er et lovkrav og skal årligt dokumentere, at foreningsaktiviteten er demokratisk og almennyttig opbygget, som jf. Folkeoplysningsloven åbner for muligheden for at få anvist offentlige faciliteter og modtage tilskud.

    Læs mere her 

Vil din forening beholde tilskud og lokaler?

23.05.2022

Årligt dokumentationskrav

Hvert år skal alle foreninger i Furesø Kommune indsende dokumentation på foreningen senest den 1. juni. Datoen er den samme hvert år. Foreningen skal være særligt opmærksomme på dette, hvis den ønsker at søge om lån af lokaler eller søge om kommunale tilskud.
Ordningen fungerer fremadrettet, således at den dokumentation foreningen indsender nu og her, vil garantere foreningens anvendelse af lokaler og udbetaling af tilskud for sæson 2022-23. 
 

Hvad sker der hvis foreningen ikke overholder kravet?

Foreninger, der ikke overholder dokumentationskravet, mister sin godkendelse som forening og kan dermed hverken søge om tilskud eller låne lokaler af Furesø Kommune. 
 

Hvad skal foreningen uploade til Aktivfuresoe.dk?

Hvert år skal foreningen uploade følgende fire dokumenter til Aktivfuresoe.dk: 
  • Tro og love-erklæring om indhentelse af børneattest 
  • Foreningens gældende vedtægter (også selvom de er uændret) 
  • Referat af den seneste generalforsamling
  • Foreningens seneste tilskudsregnskab, som er underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer.

Hvilken periode skal dokumenterne omhandle?

Foreninger, der afholder generalforsamling (GF) før 31. maj 2022, skal uploade:
  • Referat fra GF 2022
  • Regnskab for 2021
  • Tro og love-erklæring for indhentelse af børneattest for 2022
  • De senest godkendte vedtægter
 
Foreninger, der afholder generalforsamling efter 1. juni 2022 og senest 31. december 2022, skal uploade:
  • Referat fra GF 2021
  • Regnskab for 2021 eller 2020
  • Tro og love-erklæring for indhentelse af børneattest for 2022
  • De senest godkendte vedtægter
 

Offentliggørelse af tilskudsregnskaber

De uploadede regnskaber vil jf. Folkeoplysningsloven blive offentliggjort på Aktivfuresoe.dk.

Har du spørgsmål til dette, så kontakt forvaltningen på fritid@furesoe.dk