Foreningens årsregnskab eller tilskudsregnskab

Tilskud status check - må ikke slettes!

TilskudsnavnManglerGodkendesBehandlesLukket
Indsend Årsregnskab 

Foreningen skal hvert år indsende foreningens årsregnskab eller tilskudsregnskab. Dette er en del af den årlige dokumentation, som i alt består af fire dokumenter: års- eller tilskudsregnskab, referat fra generalforsamling, vedtægter og tro- og loveerklæring på indhentelse af børneattester.

Folkeoplysningsloven fastsætter en række grundlæggende krav til foreninger om aktivt medlemskab og demokratisk opbygning. Foreningen skal derfor kunne redegøre for sine aktiviteter hvert år senest 1. juni. Den årlige dokumentation er foreningens redegørelse for sine aktiviteter, som giver adgang til kommunale lokaler og tilskud for den forestående sæson i Furesø Kommune.

Følgende krav gælder for årsregnskab eller tilskudsregnskab

  • Foreningens seneste årsregnskab eller foreningens tilskudsregnskab skal være underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer og kasserer / revisor, jf. Furesø Kommunes regler for regnskabsaflæggelse.

  • Foreningens årsregnskab eller tilskudsregnskab skal være godkendt på den seneste generalforsamling.

  • Det indsendte regnskab kan jf. Folkeoplysningsloven blive offentliggjort på Aktivfuresoe.dk

 

Periode for indsendelse af årlig dokumentation

  • Uge 2 – Formular åbner

  • 01. juni – Formular lukker

  • Dokumentation behandles løbende.

  • Godkendt dokumentation: Foreningen kan fortsat låne lokaler og/eller søge om kommunale tilskud for den kommende sæson.

  • Manglende dokumentation: Foreningen inaktiveres og lukkes efter 2 år.

Status på dokumentation

  • Godkendt
  • Behandles
  • Mangler