Referat fra generalforsamling

Tilskud status check - må ikke slettes!

TilskudsnavnManglerGodkendesBehandlesLukket
Indsend generalforsamling 

Foreningen skal hvert år indsende foreningens referat fra seneste generalforsamling. Dette er en del af den årlige dokumentation, som i alt består af fire dokumenter: referat, vedtægter, tro- og loveerklæring for indhentelse af børneattester samt regnskab.

Folkeoplysningsloven fastsætter en række grundlæggende krav til foreninger om aktivt medlemskab og demokratisk opbygning. Foreningen skal derfor kunne redegøre for sine aktiviteter hvert år senest 1. juni. Den årlige dokumentation er foreningens redegørelse for sine aktiviteter, som giver adgang til kommunale lokaler og tilskud for den forestående sæson i Furesø Kommune.

Følgende krav gælder for referat fra generalforsamling:

  • Referatet skal være underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer samt dirigent.

  • Foreninger, der har afholdt generalforsamling efter den 1. januar og senest den 31. maj, skal indsende referat fra indeværende år.

  • Foreninger, der afholder generalforsamling efter den 1. juni og senest den 31. december, skal indsende referat fra sidste år.

 

Periode for indsendelse af årlig dokumentation

  • Uge 2 – Formular åbner

  • 01. juni – Formular lukker

  • Dokumentation behandles løbende.

  • Godkendt dokumentation: Foreningen kan fortsat låne lokaler og/eller søge om kommunale tilskud for den kommende sæson.

  • Manglende dokumentation: Foreningen inaktiveres og lukkes efter 2 år.

Status på dokumentation

  • Godkendt
  • Behandles
  • Mangler